Airlines richten zich op mobiel de komende 3 jaar

Gepubliceerd op www.tnooz.com op 29 juni 2012.
Geschreven door Linda Fox.

Uit onderzoek van SITA Research blijkt dat 9 van de 10 airlines de komende jaren doorgaan met investeren in mobiele services. Hierbij willen ze zich vooral gaan richten op het zoeken van vluchten, tickets kopen, inchecken, boarding passen, ancillaries en vlucht status. In 2015 willen ze zover zijn dat er via mobiel klachten afgehandeld worden en verloren baggage gevolgd kan worden.

De helft van de onderzochte airlines biedt op dit moment al het zoeken van vluchten en inchecken aan via mobiel. Bijna de helft heeft ook al een mobiele dienst voor boarding passen, het kopen van tickets en vlucht status alerts.  Ook meer dan de helft van de airlines verkoopt al via mobiel. In 2015 hoopt 89% van de airlines dit te doen.

Volgens het 14de jaarlijkse rapport van Airline IT Trends zien 93% van de airlines het investeren in mobiele services voor passagiers als hoogste prioriteit. Dit komt overeen met de cijfers uit het eerder genoemde SITA Research.

Naast de prioriteit van mobiele diensten zien de airlines ook dat sociale media erge belangrijk worden. Op dit gebied gaan ook 9 van de 10 airlines investeren voor 2015. 57% zegt dat het significant helpt bij het promoten van de sales en 39% ziet de waarde van sociale media op het gebied van klantenservice.

Op dit moment promoot minder dan de helft van de airlines vluchten via sociale media maar 90% is van plan dit te doen in 2015.

In onderstaand filmpje worden de resultaten van het onderzoek duidelijk gemaakt:
 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: