Tripku! Het nieuwe travel platform?

Gepubliceerd op www.tnooz.com op 25 juni 2012.
Geschreven door Linda Fox.

Binnen de reiswereld is er laatst een beta versie van een heel nieuw idee gelanceerd, genaamd Tripku. Dit is een sociaal platform voor avontuurlijke reizigers die nog iemand zoeken om mee te reizen.

Het kan zo zijn dat je bijvoorbeeld erg van diepzee duiken houdt en dat graag op vakantie wilt doen. Elke keer dat je dat wilt stuit je echter op het probleem dat je niemand hebt die met je mee kan duiken. Hiervoor is Tripku dan de perfecte website. Je maakt hier een account op aan en kan daar eventueel je andere social media accounts aan linken zoals Facebook. Als je dit account dan hebt kun je een zogenaamde reis aanmaken op Tripku waar je zegt dat je bijvoorbeeld in Thailand wilt gaan duiken. Dan kunnen andere gebruikers van Tripku dit zien en aangeven dat ze mee willen met deze reis. Wanneer je dan een aantal deelnemers bij elkaar hebt kun je de reis verder gaan plannen en betalen, allemaal via Tripku.

In het onderstaande filmpje wordt het concept van Tripku nog is duidelijk gemaakt:

Zelf lijkt me dit een idee wat heel ver kan komen. Sinds 3 jaar doe ik zelf namelijk aan diepzee duiken. Ik heb nooit problemen gehad met het vinden van gezelschap omdat ik ben begonnen met vrienden en daarmee gewoon verder ben gegaan. Tijdens de duik vakanties ben ik echter regelmatig andere personen tegen gekomen die alleen op reis waren omdat niemand die ze kende aan duiken deed. Sommige van deze personen zullen liever alleen willen blijven reizen maar de meeste vinden een sociaal platform als Tripku denk ik zeer interessant. Ik ben benieuwd waar dit idee over een paar jaar staat.

Geef een reactie

